رویکرد باشگاه مشتریان و به کارگیری برنامه های وفاداری در دنیای پر رقابت کسب و کار امروز امری حیاتی است. انواع متفاوتی از برنامه های وفاداری درمدیریت ارتباط با مشتری تعریف شده است. سیستم امتیازده (Points Loyalty System)، کارت های وفاداری (Loyalty Card Program)، سطح بندی مشتریان (Tiered Program)، پاداش و تخفیف های ویژه یا تحویل رایگان (Fee-Based Loyalty Program)، بازگرداندن درصدی از مبلغ خرید (Cash-Back Loyalty Program)، و اپلیکیشن های همراه (Mobile Loyalty Program) سناریوهای متداول باشگاه مشتریان هستند که اکثرکسب و کارها شناخت کافی از مزایا و معایب هر یک از آنها را دارند. در این میان نوع خاصی از باشگاه مشتریان وجود دارد که به دلیل عدم آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد آن، کمتر مورد توجه قرار گرفته و هنوز جایگاه مناسب خود را نیافته است. باشگاه مشتریان یکپارچه یا تعاملی، یک باشگاه مشتریان یکپارچه است که به انواع کسب و کارها اجازه می دهد بازار خود را با سایر بازارها به اشتراک گذاشته و در عوض به طیف وسیعی از مشتریان دست یابند.